Στάδια ανάπτυξης παιδιού

1 μηνός

Στην πρηνή θέση σηκώνει στιγμιαία το σαγόνι πάνω από το κρεβάτι. Προσηλώνει το βλέμμα, αρχίζει να παρακολουθεί.

2 μηνών

Στην πρηνή θέση σηκώνει το κεφάλι. Συνειδητό χαμόγελο (χαμογελά στο πρόσωπο που του μιλά).

3 μηνών

Στην πρηνή θέση ανασηκώνει και το στήθος του. Παρακολουθεί καλά κινούμενο αντικείμενο, παρακολουθεί 360˚. Βγάζει φωνίτσες, γελά.

4 μηνών

Στηρίζει καλά το κεφάλι. Συλλαμβάνει αντικείμενο που τοποθετείται στην παλάμη του.

6 μηνών

Γυρίζει από την πρηνή στην ύπτια θέση. Κάθεται με υποστήριξη στην πλάτη. Υποστηρίζει μεγάλο μέρος του βάρους του όταν συγκρατείται σε όρθια θέση. Μεταφέρει αντικείμενο από το ένα χέρι στο άλλο.

8 μηνών

Γυρίζει μόνο του από την ύπτια θέση στην καθιστή. Κάθεται για λίγα λεπτά χωρίς υποστήριγμα. Στηρίζει όλο του το βάρος όταν συγκρατείται όρθιο. Κρατά δύο κύβους, ένα σε κάθε χέρι. Τους χτυπά όταν του δείξουν. Συνδυάζει δύο συλλαβές, π.χ ντα-ντα,μπα-μπα. Προσπαθεί να πιάσει παιχνίδια μου βρίσκονται μακριά του. Καταλαβαίνει το ¨όχι¨

9 μηνών

Κάθεται καλά χωρίς υποστήριξη.

10 μηνών

Έρπει με την κοιλιά. Στέκεται όρθιο κρατώντας έπιπλα. Πιάνει αντικείμενο χρησιμοποιώντας δείκτη ή αντίχειρα. Ρίχνει αντικείμενα με πρόθεση. Παίζει με τα χέρια ¨κουπεπέ¨, κάνει ¨παλαμάκια¨.

12 μηνών

Σηκώνεται όρθιο από την καθιστή θέση πιάνοντας έπιπλα. Περπατάει με το ένα χέρι κρατημένο ή κάνει λίγα βήματα. Βγάζει και βάζει κύβους ή μικρά αντικείμενα σε κουτί. Ώριμη σύλληψη μεταξύ δακτύλου και αντίχειρα. Λέει μια, δύο λέξεις με έννοια π.χ μαμά, γιαγια.

15μηνών

Βαδίζει μόνο του καλά, χωρίς βοήθεια. Αγκώνες σε κάμψη, χέρια σε απαγωγή. Τοποθετεί τον έναν κύβο πάνω στον άλλο. Λέει 4-5 λέξεις καθαρά.

18μηνών

Τρέχει. Ανεβαίνει σκαλιά κρατώντας τα κάγκελα. Σκαρφαλώνει σε χαμηλό καρεκλάκι. Σπρώχνει και τραβά μεγάλα αντικείμενα. Χτίζει πύργο με 4 κύβους. Μουτζουρώνει χαρτί. Τρώει με κουτάλι. Χρησιμοποιεί πολλές καταληπτές λέξεις, τις οποίες εννοεί.

21 μηνών

Συλλαμβάνει αντικείμενο από το έδαφος. Δεν χάνει την ισορροπία του.

2 χρονών

Ανεβαίνει και κατεβαίνει σκαλιά με τα δύο πόδια σε κάθε σκαλί. Αναπηδά και κλωτσά μπάλα. Χτίζει πύργο με 6 κύβους. Γυρίζει τη λαβή της πόρτας. Βγάζει κάλτσες, παπούτσια, παντελόνι. Αντιγράφει κάθετη γραμμή. Συνδυάζει δύο λέξεις, π.χ ¨μπαμπάς έφυγε¨. Χρησιμοποιεί ρήματα και αντωνυμίες, π.χ εγώ, εμένα. Γνωρίζει δύο κοινά αντικείμενα, π.χ μπάλα, παπούτσι. Λέει ότι θέλει να ουρήσει.

2,5 χρονών

Βαδίζει στις άκρες των δακτύλων. Πηδά και με τα δύο πόδια. Αντιγράφει οριζόντια και κάθετη γραμμή αλλά δεν κάνει σταυρό. Φτιάχνει πύργο με 9 κύβους. Χρησιμοποιεί φράσεις με τρεις και τέσσερις λέξεις. Λέει ολόκληρο το όνομα του. Έλεγχος σφικτήρων στη διάρκεια της ημέρας.

3 χρονών

Στέκεται στο ένα πόδι για λίγα δευτερόλεπτα. Κάνει ποδήλατο με τρεις ρόδες. Χτίζει πύργο με 10 κύβους. Τρώει με κουτάλι και πιρούνι μόνο του. Αντιγράφει κύκλο. Μιλά ελεύθερα. Χρησιμοποιεί παρελθοντικούς χρόνους, πληθυντικό αριθμό. Ξέρει να διακρίνει το μικρό και το μεγάλο. Έλεγχος των σφικτήρων κατά τη νύχτα.

4 χρονών

Πηδά στο ένα πόδι. Εναλλάσσει τα πόδια του όταν κατεβαίνει σκάλες. Κάνει κουτσό για δύο μέτρα. Αντιγράφει σταυρό και τετράγωνο. Σχεδιάζει έναν άνθρωπο με 2-4 μέλη, εκτός του κεφαλιού. Λέει ποιήματα και τραγουδάκια. Κάνει ερωτήσεις.

5 χρονών

Χοροπηδά, πηδά χαμηλά εμπόδια. Αντιγράφει τρίγωνο, σχεδιάζει άνθρωπο με 8-10 μέλη. Ρωτά την έννοια των λέξεων. Συμμετέχει σε ομαδικό παιχνίδι.

  • This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.